VÅR FORPLIKTELSE
OVERFOR DEG

Vårt mål er å opprettholde din tillit ved å håndtere din personlige informasjon med respekt og gi deg kontroll.

Det er viktig at du vet hvilken personlig informasjon vi samler inn og hvordan vi bruker den. Enheten som behandler dataene dine, vil være der du har en konto eller et abonnement - en liste over alle enheter finner du i "Kontakt oss"-delen

Vi har gjort vårt beste til å lage kortfattede forklaringer som er enkle å forstå, men om du ønsker mer informasjon, eller har flere spørsmål, kan du ta kontakt med oss ved hjelp av informasjonen i «Kontakt»-avsnittet nedenfor.

Hvis vi skulle foreta vesentlige endringer i måten vi ivaretar personvernet på, vil vi gi deg beskjed. Om nødvendig vil vi også be deg om tillatelse.

Personvern
PERSONVERNERKLÆRING

Personvernerklæringen vår er utformet med deg i tankene. Hvordan erklæringen gjelder for deg avhenger av måten du samhandler med oss på. Hvis du for eksempel:

  1. 1.
    Har kjøp en billett fra oss, vi vil bruke informasjonen du gir til å oppfylle både våre og arrangørens (artist, promotør, plateselskap eller spillested) forpliktelser overfor deg for å levere tjenesten, og, der det er tillatt, holde deg oppdatert om andre arrangementer som kan være av interesse for deg.
  2. 2.
    Besøker nettstedet vårt, hvor vi bruker informasjonskapsler for å gi deg en skreddersydd og forhåpentligvis sømløs opplevelse.

Dine valg og rettigheter under hvert scenario er nærmere forklart nedenfor.

SAMMENDRAG

Klikk på hvert ikon for mer informasjon eller scroll ned for å lese hele erklæringen.

Hvilken informasjon vi tar vare på og hvor vi får den fra

Vi samler inn og lagrer ulike typer informasjon når du oppretter en konto, kjøper billetter, kontakter oss og bruker våre nettsider, apper og sosiale medier. Lære mer

Hvordan vi bruker opplysningene dine og hvorfor

Vi innhenter og bruker personopplysningene dine til en rekke formål, blant annet for å hjelpe deg med å delta på arrangementer du elsker, dele nyheter, til markedsføring og ellers etter lovbestemte krav. Lære mer

Hvem vi deler opplysningene dine med og hvorfor

Vi deler personopplysningene dine med arrangementspartnere – for eksempel artister, promotorer, eller forsamlingssteder – samt andre tredjeparter som er tilknyttet tjenesten som er levert. Lære mer

Dine valg og rettigheter

Rettighetene dine inkluderer blant annet at du kan velge om du vil motta reklame og markedsføring fra oss. Du har også rett til å se den informasjonen vi har om deg. Lære mer

Hvordan vi tar vare på informasjonen din

Vi er alltid nøye med å sikre at personopplysningene dine er beskyttet, og sletter de forsvarlig når vi ikke lenger trenger dem. Lære mer

Kontakt oss

Hvis du har spørsmål eller tilbakemeldinger om, eller lurer på hvordan vi håndterer informasjonen din, ta kontakt med oss. Lære mer

Personvern
HVILKEN INFORMASJON
VI TAR VARE PÅ OG
HVOR VI FÅR DEN FRA

Når vi samler inn personopplysningene dine, lagrer vi dem i våre kundedatabaser. Dette kan for eksempel være billettplattformene våre for å administrere tilgangen til arrangementet ditt, våre betalingsplattformer for å behandle bestillingene dine, våre kundeserviceplattformer for å håndtere eventuelle spørsmål du har og vårt markedsføringssystem for å kunne kommunisere med deg, alt etter valgene du tar.

Gitt den globale karakteren til vår virksomhet kan noen av produktene og tjenestene vi tilbyr avvike og ikke være tilgjengelige på markedet der du har en konto.

  • Når du oppretter konto og kjøper billetter. Når du oppretter en konto, kjøper en billett, registrerer deg for et forhåndssalg eller får en billett overført til deg av en venn, vil vi samle inn informasjon direkte fra deg. Avhengig av tjenesten vi tilbyr, kan dette inkludere kontakt- og faktureringsinformasjon, for eksempel navn, gateadresse, postnummer, e-post, telefonnummer og kredittkort.
  • Når du kjøper billetter fra en tredjepart. Der du kjøper billetter fra tredjeparts e-handelssider, vil tredjeparten sende oss informasjon som kontakt- og faktureringsinformasjon og informasjon om billettkjøpet ditt, slik at vi kan tildele billetter til deg.
  • Når du bruker våre nettsider og apper. Når du bruker våre nettsider eller apper kan vi bruke sporingsverktøy som informasjonskapsler og web beacons samt teknologi som GPS og Wi-Fi for passivt å samle inn data om deg. Eksempler på dette er nettleseren og enheten du bruker, IP-adressen din, plassering, nettstedet du kom fra, hva du gjorde og ikke brukte nettstedet/appen vår til, eller nettstedet du besøker når du forlater oss. For mer informasjon om hvordan vi samler inn denne informasjonen, se våre Retningslinjer For Informasjonskapsler.
  • Når du kontakter vår kundeservice og support team. Når du kontakter kundeservice med en forespørsel eller gir oss tilbakemelding, registrerer vi denne samhandlingen i tilfelle det skulle oppstå spørsmål senere, og for å gi deg hjelp som er tilpasset forespørselen din.
  • Når du bruker sosiale medier og offentlige fora på nettet. Når du bruker en sosial mediefunksjon på nettstedet vårt eller appene våre, legger ut på sosiale medieplattformer, eller legger ut på et offentlig sted eller på en av nettsidene våre, kan sosiale medieplattformen dele noe av din informasjon med oss.
  • Når du bestiller tilgjengelige billetter. Hvis du har krav til tilgjengelighet, vil vi sørge for at du får den beste opplevelsen når du deltar på arrangementer. For å gjøre dette må vi samle inn detaljer om dine krav. Vi gjør dette bare én gang, og kravene dine registreres til neste gang du kommer tilbake for å kjøpe en tilgjengelig billett.
  • Når du selger en billett på Ticketmaster Ettersom vi overfører penger til deg når du bruker Ticketmaster Resale, må vi samle inn informasjon som en gyldig ID som en del av våre «Kjenn din kunde-krav» (KYC). Når identiteten din er bekreftet sletter vi denne informasjonen på en sikker måte. Vi kan også samle inn informasjon fra deg når du bruker tjenestene våre som selger, inkludert ytterligere identifikasjonsdata som fullt personnummer.
  • Behandling av barns data. I de få tilfellene hvor vi samler inn personopplysninger fra barn, søker vi alltid foreldrenes samtykke og vil kun samle inn slik informasjon for de formålene som er spesifisert da vi samlet inn den.
  • Geodemografiske data. Vi kan samle inn eller bruke leverandører som reklame- eller markedsføringspartnere som samler inn geodemografiske data som aldersgruppe, rase eller kjønn, eller informasjon om arrangementer du liker eller produkter du kjøper som hjelper oss å bedre skreddersy tjenestene våre til deg. Hvis du foretrekker at vi ikke gjør dette, se delen "Dine valg og rettigheter" nedenfor.
  • Informasjon brukt til helse-/sikkerhetsformål. Vi kan samle inn informasjon om billettkjøper og publikum for å følge lover og retningslinjer relatert til smittsomme sykdommer i den grad det kreves i henhold til gjeldende lovgivning. Denne informasjonen kan inkludere navn, kontaktdetaljer, seteplasseringer, sammen med inngangs- og utgangstider.

I situasjoner der en tredjepart for en arrangementsarrangør krever innsamling av helseinformasjon (som testresultater), vennligst se deres personvernregler og vilkår for å forstå hvordan dataene dine ble samlet inn og brukt.

HVORDAN INFORMASJONEN
DIN BRUKES OG HVORFOR

Denne delen forklarer hvordan vi bruker informasjonen din og de juridiske grunnene/formålene vi bruker den til.

  1. 1.
    For å oppfylle kontrakten med deg
    • Når du gjennomfører et kjøp. Vi bruker personopplysningene dine når du inngår en kontrakt med oss (for eksempel for å kjøpe en vare eller en billett), for at vi skal kunne:
      • behandle bestillingen.
      • sende deg kundeservice e-poster som for eksempel ordrebekreftelser og påminnelser om arrangementet
      • motta betaling, og
      • gi deg kundestøtte.
    • Arrangementspartnere / arrangør. Vi deler informasjon med arrangementspartnere / arrangør som leverer tjenester for arrangementet, for eksempel promotorer eller spillested, slik at de kan gjennomføre arrangementet, tildele sitteplasser eller varsle deg om endringer eller gi deg viktig informasjon om arrangementet.
    • Fan registrering. Noen av arrangementene våre har avansert salg for registrerte fans. Hvis du har registrert deg, behandler vi dine personopplysninger for å begrense muligheten for svindel med billetter. Det er opp til deg om du vil melde deg på, men dersom søknaden din får avslag kan du fortsatt kjøpe billetter på et senere tidspunkt. For fullstendige vanlige spørsmål om hvordan vi bruker dataene dine, se våre vanlige spørsmål for Nord Amerika eller Internasjonal
    • Premietrekninger, konkurranser og henvisninger. Vi kan bruke informasjonen din til å bekrefte registreringen din for et arrangement eller en konkurranse. Du kan gi oss din venns informasjon, for eksempel via vår henvisningstjeneste for å fortelle en venn om nettstedet vårt eller kjøpe et gavekort. Vi vil kun bruke din venns informasjon til å tilby tjenester du har bedt om. Din venn kan kontakte oss for å be oss om å slette informasjonen deres.
  2. 2.
    Av hensyn til våre legitime forretningsinteresser
    • Markedsføring. I tråd med det som er angitt nedenfor og hvor lokale lover tillater dette for å kontakte deg med informasjon eller tilbud angående kommende arrangementer, produkter eller tjenester (gjelder markeder som svarer på lovlig grunnlag) – dette kan være via e-post, via pushvarsler og nettvarsler, SMS eller på sosiale medieplattformer. Du kan endre markedsføringspreferansene dine når som helst - se avsnittet "Dine valg og rettigheter» nedenfor.
    • Reklame/annonsering og informasjonskapsler. I tråd med det som er angitt nedenfor og hvor lokale lover tillater dette, for å levere skreddersydd reklame og markedskommunikasjon på nettstedene og appene våre (se Retningslinjer For Informasjonskapsler for nærmere informasjon).
    • Markedsundersøkelser og tilbakemeldinger fra publikum. For å gjennomføre markedsundersøkelser og analyser som bidrar til å forbedre og tilpasse produktene og tjenestene våre, eller for å kontakte deg med kundetilfredshetsundersøkelser, eller for å delta i brukerundersøkelser (som fokusgrupper). Vi inkluderer et avmeldingsalternativ for denne typen kontakt dersom du ikke lenger ønsker å motta dem.
    • Personalisering. For å sikre at våre meldinger og nettsider er relevante for deg (avhengig av markedet), for eksempel når du markerer favorittartister og sjangere, har kjøpt billetter, deltar på arrangementer med venner og eventuelle forhåndssalg du er interessert i, vil vi informere deg om lignende arrangementer vi tror du kan være interessert i. Vi oppretter en brukerprofil med informasjonen vi har om deg og hvordan du bruker tjenestene våre. Ved å slå av personalisering vil du ikke få noen personlige anbefalinger, og eventuelle nyhetsbrev du abonnerer på vil være generiske (selv om du har bedt om å motta varsler om spesifikke artister eller spillesteder, vil du fortsatt motta disse).

      Vi vil fortsatt utføre profileringsaktiviteter der vi må gjøre det for å levere tjenestene våre til deg, for eksempel for svindelscreeningsformål og der du spesifikt ber om at vi gjør det, for eksempel for et forhandssalg.

  3. 3.
    Av hensyn til våre overordnede legitime forretningsinteresser
    • Til å hindre eller påvise ulovlig adferd, til å beskytte eller håndheve våre juridiske rettigheter eller på annen måte som tillates ved lov. For eksempel ved å sikre at billetter kun overleveres til reelle fans/publikummere. Derfor kan vi bruke personopplysningene dine til å forhindre videresalg og svartebørssalg, misbruk av vårt åndsverk (for eksempel varemerker som tilhører oss eller våre arrangementspartnere), svindel eller annen kriminalitet.
    • Beskyttelse av nettstedet. Dette nettstedet er beskyttet av reCAPTCHA Enterprise og Googles personvernregler og vilkår for bruk gjelder.
    • Arrangementssikkerhet. Til å beskytte publikum og ivareta sikkerheten når vi og arrangementspartnerne våre utfører arbeidet vårt.
  4. 4.
    Hvor du har gitt ditt samtykke
    • Markedsføring. Der lokale lover tillater det, for å kontakte deg med informasjon eller tilbud angående kommende arrangementer, produkter eller tjenester – dette kan være via e-post, via pushvarsler og nettvarsler, SMS eller på sosiale medieplattformer. Du kan endre markedsføringspreferansene dine når som helst - se avsnittet "Dine valg og rettigheter» nedenfor.
    • Lokasjonstjenester. Slike tjenester brukes for eksempel når appene våre ber om tillatelse til å bruke lokasjonen din når du søker etter arrangementer i nærheten av der du er, når du mottar pushvarsler om dem, eller når du ser deg selv på kartet under et arrangement.
    • Reklame/annonsering og informasjonskapsler. Der lokale lover tillater det, for å levere skreddersydd reklame og markedskommunikasjon på nettstedene og appene våre (se Retningslinjer For Informasjonskapsler for nærmere informasjon).
    • Tilgjengelighet. For å behandle dine helsedata så vi kan oppfylle dine tilgjengelighetskrav når dette er uttrykkelig forespurt og det er gitt et eksplisitt samtykke.
    • Kommersielle partnere. Fra tid til annen samarbeider vi med kommersielle partnere som vi deler data med. Disse er tredjeparts behandlingsansvarlige som vi samarbeider med for å levere verdiøkende tilleggstjenester. Dette inkluderer for eksempel reisepakker, sponsorer eller eksklusive tilbud om forsalg. I enkelte tilfeller når det ikke er nødvendig for oss å dele data for å utføre kontrakten som er forespurt, vil vi innhente ditt samtykke før eventuell deling og gi deg nærmere informasjon om hva som vil bli delt og med hvem.
  5. 5.
    For å beskytte dine vitale interesser
    • Helse og sikkerhet. All informasjon som innhentes av oss eller våre tredjepartspartnere i samsvar med gjeldende helse- og sikkerhetskrav, vil kun bli brukt til å kontakte deltakere eller deles med relevante lokale myndighetspersoner. Denne informasjonen slettes jevnlig.
Personvern
Personvern
HVEM VI DELER
OPPLYSNINGENE
DINE MED OG HVORFOR
  • Ticketmaster-selskaper. I Ticketmaster-gruppen og tilknyttede selskaper, referert til nedenfor, som tilbyr tjenester for oss som markedsføring, profilering, rapportering og teknisk- og produktstøtte.
  • Tredjeparter som utfører tjenester på våre vegne. Våre tredjeparts tjenesteleverandører, der noen kan være lokalisert utenfor jurisdiksjonen din. Disse inkluderer:
    • Leverandører av skytjenester som leverer IT-infrastrukturen som våre globale produkter og systemer er bygget på
    • Betalingsplattformer som gir infrastruktur for å behandle betalinger
    • Outsourcede kundeserviceteam som hjelper deg med å svare på eventuelle spørsmål
    • Informasjonssikkerhetsleverandører som bidrar til å holde plattformene våre trygge og sikre
    • Markedsføringsleverandører som tar seg av dataanalyse, markedsføringskommunikasjon og annonser
  • Fordi vi er et globalt selskap kan våre tjenesteleverandører variere mellom markeder, men vi har listet opp våre viktigste globale leverandører nedenfor:

    LeverandørBeskrivelse av støtteSted
    Ticketmaster LLC & Ticketmaster UK LimitedVedlikeholder våre billettprodukter og verktøy.Nord-Amerika
    ZenDeskSkybaserte kundestøttetjenester (kontaktsentre).Nord-Amerika
    Braintree, en tjeneste fra PayPal Inc.En global nettplattform for betalingsbehandling som muliggjør digitale og mobile betalinger på vegne av forbrukere og selgere.Nord-Amerika
    Oracle America Inc.Dataløsninger som tilbyr datalagring, skyplattformer, økonomisk behandling og programvare for infrastrukturadministrasjon.Nord-Amerika
    OneTrust LLCSkybasert administrasjonsprogramvare som gir automatisering for personvernvurderinger, skanning av nettsteder, samsvar med informasjonskapsler og håndtering av hendelser og brudd.Nord-Amerika
    Salesforce Inc.Skybasert billettsystem for støttetjenester (CRM, markedsføringsautomatisering og analyse).Nord-Amerika
    Concentrix CVG PhilippinesOutsourcet kundesupport som tilbyr kontaktsentertjenester (en kombinasjon av salgssamtaler, kundeservicesamtaler og e-post på tvers av en rekke billettsystemer).Manila, Mauritius
    Microsoft CooperationDataprogramvare og relaterte tjenester.Nord-Amerika
    Amazon Web Services (AWS)Nettskylagring- og infrastrukturtjenester Gir sikker nettsky og lagring for dataløsninger.Nord-Amerika
  • Arrangementspartnere. Arrangementspartnere er forretningsenheter som vi samarbeider med for å gjennomføre arrangementet, deriblant promotoren, spillestedet eller artisten. Vi deler personopplysningene dine med arrangementspartnerne våre, slik at de kan utføre arrangementet og andre oppgaver som beskrevet i deres respektive personvernregler. Vi oppgir arrangementspartnernes navn når du kjøper en billett, slik at du vet hvem som mottar personopplysningene dine, og du gis anledning til å abonnere på markedsføring fra dem (avhengig av markedet ditt).
  • Selger billetten din på Ticketmaster med Reslae. Hvis du kjøper eller selger billetter på nettstedet vårt med Resale (videresalg av billetter), kan vi oppgi informasjonen din til kjøperen eller selgeren (hvis aktuelt) for å kunne gjennomføre ordren – noe som betyr at du får billetten du har kjøpt, eller får betalt for billetten du har solgt.
  • Tredjepartsprodukter. Hvis du har kjøpt varer og tjenester som leveres av tredjeparter (for eksempel billettforsikring eller varer), deler vi data med dem så de kan behandle og gjennomføre bestillingen. Når du foretar en betaling på nettet, kan disse bli behandlet av Braintree, en leverandør av nettbetalinger og en tjeneste fra PayPal. Vennligst se Braintrees personvernpolicy for mer informasjon om hvordan Braintree behandler personlig informasjon relatert til kredittkortbetalinger.
  • Kommersielle partnere. Dette er tredjeparter vi samarbeider med for å levere verdiøkende tilleggstjenester. Siden vi samarbeider med forskjellige kommersielle partnere som tilbyr forskjellige tjenester, bruker vi just-in-time-informasjon (JIT) som forteller deg når delingen finner sted og at personopplysningene dine vil bli behandlet i henhold til deres personvernerklæring.
  • Lovbestemt fremlegging. Vi kan dele informasjon for å svare på en rettskjennelse eller stevning. Vi kan også dele informasjon hvis et myndighetsorgan eller etterforskningsorgan her tillater eller er pålagt ved lov. Eller vi kan dele informasjon når vi etterforsker potensiell svindel.
  • Etterfølgere. Vi kan dele informasjon med enhver etterfølger av hele eller deler av virksomheten vår. For eksempel, hvis en del av virksomheten vår selges, kan vi gi kundelisten vår som en del av den transaksjonen.

Vi kan dele informasjonen din av årsaker som ikke er beskrevet i denne erklæringen. Vi vil gi deg beskjed før vi gjør dette.

DINE VALG OG
RETTIGHETER

Dine rettigheter og valg kan variere avhengig av landet du har tilgang til tjenestene våre fra. Disse er delt opp nedenfor. For å kjøpe og få tilgang til billetter, må fansen først opprette en Ticketmaster-konto og oppgi personlig informasjon. Dette hjelper oss bedre å betjene behovene til individuelle fans, og utstede digitale billetter. Ved å velge å ikke oppgi informasjonen din når du oppretter en konto, vil fans ikke kunne kjøpe og få tilgang til digitale billetter.

  1. 1.
    Dine valg

    Hvis du har gitt oss ditt samtykke (gjelder for våre markeder som er avhengige av samtykke), kan du trekke det tilbake på følgende måte:

    • For ikke lenger å motta markedsføring kan du endre kontopreferansene dine, følge anvisningene om å si opp abonnementet i alle e-postmeldinger vi sender deg, eller kontakte oss, så gjør vi det for deg.
    • For å velge bort bruken av informasjonskapsler og sporingsverktøy, se våre Retningslinjer For Informasjonskapsler. Dette kan også gjøres ved å oppdatere innstillingene dine i adminsitreringsverktøyet for informasjonskapsler på alle våre nettsteder og apper.
    • Ønsker du å velge bort lokasjonssporing og pushvarsler, kan du endre innstillingene i mobilappen eller slå lokasjonstjenesten av. Pushvarsler via internett kan du stoppe ved hjelp av innstillinger i nettleseren.

    I tilfeller der vi har påberopt oss en legitim interesse (gjelder for våre markeder som er avhengige av legitim interesse), kan du protestere mot denne prosedyren på følgende måte:

    • For å motsette deg mottakelse av vår markedsføring kan du endre innstillingene dine i kontoen din, følge avmeldingsinstruksjonene i en av e-postene vi sender deg eller kontakte oss, så gjør vi det for deg.
    • For å klage på persontilpasning kan du endre kontopreferansene dine. Hvis dette valget er utilgjengelig, kan du kontakte oss, så gjør vi det for deg.
    • For å klage på å bli kontaktet for å gi tilbakemelding som publikum, kan du si opp denne avtalen via e-postmeldingen du har fått, eller kontakte oss, så gjør vi det for deg.
  2. 2.
    Dine rettigheter

    Som et globalt selskap er publiukummet vårt lokalisert over hele verden, avhengig av ditt marked er det spesifikke lover og forskrifter rundt personvernrettigheter som GDPR i Europa, LGPD i Brasil og CCPA i USA. Rettighetene nedenfor kan være gjeldende i ditt marked.

    • Retten til å be om at informasjonen din blir slettet, ellers kjent som sletting eller begrenset fra videre bruk. Retten til å slette eller slette kontoen din kan ikke gis der du har en billett eller transaksjon for en fremtidig arrangement, selv om du har skrevet ut eller mottatt disse billettene, først etter arrangementet er avholdt, kan denne forespørselen utøves. En sletting av kontoen din vil resultere i tap av tilgang til eventuelle digitale eiendeler (dvs. NFT-er) som du måtte eie.
    • Retten til å be om en kopi av informasjonen vi har om deg, også kjent som rett til innsyn.
    • Retten til å korrigere, anmerke eller oppdatere informasjon du har gitt oss (hvis du har en konto hos oss, kan du også gjøre dette ved å logge inn og oppdatere informasjonen).
    • Retten til å bestride enhver automatisert beslutning vi foretar når det gjelder deg. En automatisert beslutning er en avgjørelse som tas uten menneskelig intervensjon, og som har juridiske konsekvenser (for eksempel kredittsjekk). Som regel tar vi ikke automatiserte beslutninger, men i slike tilfeller gjør vi det klart hvordan avgjørelsen er tatt.

    For å utøve noen av rettighetene ovenfor, vennligst kontakt oss ved å bruke vårt webskjema (her), vennligst bruk e-posten knyttet til kontoen din for at vi skal finne din personlige informasjon. Du kan utpeke en autorisert agent til å sende inn forespørsler på dine vegne. For at en autorisert agent skal anses som verifisert, må du gi den autoriserte agenten en signert, skriftlig erklæring om å komme med slike forespørsler eller en fullmakt. Vi kan følge opp med deg for å bekrefte identiteten din før vi behandler en agents forespørsel. Unnlatelse av å følge disse instruksjonene kan føre til at vi ikke kan behandle forespørselen din.

    Vær oppmerksom på at selv om vi nøye vurderer hver forespørsel vi mottar, kan rettighetene dine og tidsperioden for å utøve en rett variere avhengig av ditt bosted, og det kan hende at vi ikke alltid må etterkomme. Når dette skjer, vil vi forklare hvorfor.

    You have certain choices about how we use your information.
    You have rights pertaining to the collection, use, and sharing of your personal information.
    Depending on where you live in the United States, for all other countries please see Global Rights above, you may have specific rights around your personal information. Below we explain what those rights are and how you can exercise them:

    • Disclosure. You have the right to request a report showing the personal information collected, shared, and sold about you.
    • Deletion. You have the right to request that we delete any personal information collected from or about you.
    • Correction. You have the right to request that we correct inaccurate personal information collected from or about you.
    • Opt-Out of Sale/Profiling. You have the right to opt out of the sale of your personal information. This will also opt you out of targe-ted advertising or profiling. To opt-out click here.
    • Non-Discrimination. We shall not discriminate against you based on your exercise of any of the above rights.

    You may submit a request to enact any of the above rights by clicking here to submit a request or calling us at 855-663-0150. You may also submit your request by mailing a letter to the address at the bottom of this policy. Please be sure to include your full name, email address, and which type of request you are making in your letter.

    Your “Do Not Sell or Share” Rights Under the CCPA. Under the California Consumer Privacy Act (CCPA), California residents have the right to opt out of Ticketmaster sale or sharing of their personal information, as defined by the CCPA. California residents may exercise this right to opt out online by submitting a “Do Not Sell or Share My Information” request here. Alternatively, California residents may submit a request to opt out of sales or sharing by calling us at 855-663-0150.

    To verify your identity, we may collect information such as your full name and email address. This information will be compared to our existing records to verify the identity of the individual submitting the request. We may also require you to confirm your request via an automated email message before responding to your privacy rights request. Depending on the sensitivity of the information requested and the type of request, we may require additional information to verify your identity before responding.  We will respond to your request within 45 days if possible and required under the law. Please note that if you we deny your request, you may appeal this denial by contacting us using the information at the bottom of this policy.

    Personal Information Collected:

    • Names and Aliases
    • Physical Address
    • Phone Number
    • E-Mail Address
    • IP Address
    • Unique Identifiers
    • Interactions with Customer Service
    • Information about transactions made on our services
    • Fan Preferences and Attributes
    • Cookies/Web Beacons - We use tracking tools like browser cookies and web beacons. To learn more about these tools and to control them, please click here.

    Sensitive Personal Information. Please note that we will never use or disclose any sensitive personal information you give us except to provide you with the goods and services you have requested or for the limited purposes allowed under the law.

    Personal Information Disclosed for a Business Purpose or Sold/Shared:

    Categories of Personal InformationPersonal InformationDisclosed for a Business PurposeSoldCategories of Third-Party Recipients
    IdentifiersNames and AliasesxxBusiness Partners, Data Brokers, Technical Service Providers
    Physical Addressxx
    Phone Numberxx
    E-Mail Addressxx
    IP AddressxxBusiness Partners, Technical Service Providers
    Unique Identifiersxx
    Unique Tax Identifiersx Government Entities
    Commercial InformationInteractions with Customer Servicex Technical Service Providers
    Information about transactions made on our servicesxxBusiness Partners, Data Brokers, Technical Service Providers
    Individual’s Preferences and Attributesxx
    Internet/ Electronic ActivityCookies/Web Beaconsxx
    Device Attributesxx
    Sensitive Personal InformatioSSN/TINx Technical Service Providers, Government Agencies
    Health Informationx
    Drivers License/Passport Numberx
    Demographic InformationxTechnical Service Providers
    Precise Geolocationx

    Personal information that you provide for a specific purpose will not be sold or used for targeted advertising or profiling in furtherance of decisions that produce legal or similarly significant effects.

    You may designate an authorized agent to submit requests on your behalf. For an authorized agent to be considered verified, you must provide the authorized agent with signed, written affidavit to make such requests or a power of attorney. We may follow up with you to verify your identity before processing an agent’s request. Failure to follow these instructions may result in our inability to process your request.

    To view our CCPA request metrics, please click here.

    “Shine the Light” Law. If you are a California resident and have an established business relationship with us, you can email us to request a list of the personal information we have shared with third parties for their marketing purposes. We will also give you a list of the third parties that have received your information. You can make a request one time each year. Mention in your email that you are making a "California Shine the Light" inquiry. We will respond within 30 days.

    Do Not Track. Our websites and apps are not designed to respond to "do not track" requests from browsers.

    Our websites respond to global privacy control—or “GPC”—signals, if we detect that a browser is communicating a GPC signal, we will process that as a request to opt that browser and device out of ‘sale’ via cookies and tracking tools on our website. Note that if return to our website from a different device or use a different browser on the same device, you will need to opt out (or set GPC for) that browser and device as well.

Personvern
Personvern
HVORDAN VI TAR
VARE PÅ INFORMASJONEN DIN

Vi har sikkerhetstiltak på plass for å beskytte informasjonen din. Sikkerhetstiltakene vi bruker vil avhenge av typen informasjon som samles inn. Hvis du tror at en uautorisert konto har blitt opprettet med navnet ditt, kontakt oss. Vi er ikke ansvarlige for tredjeparts nettsteder og apper. Hvis du klikker på en tredjepartslenke, vil du bli ført til nettsteder vi ikke kontrollerer. Denne erklæringen gjelder ikke for personvernpraksisen til disse nettstedene. Les personvernreglene til andre nettsteder nøye. Nettstedet vårt kan også vise tredjepartsinnhold som inneholder deres egne informasjonskapsler eller sporingsteknologier.

Hvor lenge beholder vi personopplysningene dine?

Ticketmaster-kontoen din. Kontoen din er din digitale identitet på Ticketmaster, og det er slik vi sørger for at billettkjøpene dine er sikre og koblet til en person. Det er også hovedgrunnlaget for å bestemme hvor lenge vi oppbevarer opplysningene dine.

Hver gang du kjøper en billett, logger inn på kontoen din eller samhandler med oss, loggfører vi denne aktiviteten. Så lenge kontoen din er aktiv, lagrer vi opplysningene som vi har behandlet om deg. For eksempel vil vi:

  • Behold dine kjøp eller favoritter slik at vi kan anbefale relevante arrangementer
  • Holde billettene dine tildelt deg, slik at vi fortsetter å levere arrangementer til ekte fans
  • Holde kontoen din validert og sikker

Opplysningene dine blir slettet hvis du enten (1) ber om sletting av kontoen din, i så fall blir kontoen din og tilhørende opplysninger slettet innen maksimalt 90 dager, avhengig av tidsrammene som kreves av lokale lover, eller ved (2) at kontoen din er inaktiv i sju år.

Bortsett fra denne kontobaserte regelen, er oppbevaring av informasjonen din også bestemt på følgende grunnlag:

  • For å gi deg de tjenestene du har bedt om. Når du for eksempel kjøper billetter eller tjenester fra oss, kan vi ikke slette kontoen din mens du har et kommende arrangement, siden det hadde ført til at du ikke kunne delta på arrangementet du har kjøpt.
  • Når en lov krever at vi beholder opplysningene dine. For eksempel beholder vi enkelte kjøpsopplysninger for regnskaps- og skattemessige formål, selv etter at du har slettet kontoen din.
  • Når vi har behandlet visse data med ditt samtykke. Hvis du for eksempel har gitt oss detaljer om dine tilgjengelige behov. Hvis du trekker tilbake samtykket til denne behandlingen, slettes disse opplysningene.
  • Sikkerhet. Vi oppbevarer også begrensede opplysninger i separate databaser for å holde plattformene våre trygge og sikre, for eksempel for å oppdage og forhindre svindel, for å styrke cybersikkerhetsbeskyttelsen og for å håndheve vilkårene våre og ethvert forsøk på å omgå dem.

Når oppbevaringsperiodene våre utløses, vil vi enten:

  • Slette opplysningene på en sikker måte eller
  • Vi anonymiserer opplysningene For eksempel, der vi ønsker å rapportere om salg fra år til år, beholder vi salgsopplysningene, men fjerner alle opplysninger som knytter salget tilbake til enkeltpersoner som foretok kjøpene.

Dataoverføringer

Som en del av en global gruppe selskaper med hovedkontor i USA, kan det hende vi må overføre opplysningene dine utenfor hjemlandet ditt. Dette skjer der:

  • Vi er avhengige av delte tjenester levert av Ticketmaster-gruppen av selskaper, hvorav noen kan være lokalisert utenfor landet der du er bosatt. For eksempel er den globale plattformen vår designet og vedlikeholdt hovedsakelig i USA og Storbritannia.
  • Ved verdensturneer kan opplysningene dine overføres internasjonalt, dette for å gi deg en sømløs opplevelse hvis arrangementet ditt ikke holdes i hjemlandet ditt.
  • Vi bruker globale tjenesteleverandører, slik som de som er nevnt ovenfor.

Det er satt i verk strenge regler for å sikre at personopplysningene dine er beskyttet i henhold til en høy standard når informasjon overføres på denne måten. Når vi gjør dette, garanterer vi at nødvendige sikkerhetstiltak er på plass. Der informasjonen din overføres utenfor ditt lokale marked, bruker vi kontraktsmessige tiltak og interne mekanismer som krever at mottakeren overholder personvernstandardene til eksportøren, vi vil bruke en av mekanismene som er oppført nedenfor.

  • Kontraktsklausuler, slik som standardkontraktsklausuler godkjent av EU-kommisjonen og andre reguleringsorganer der det er aktuelt.
  • Bindende bedriftsregler
  • Bindende regler for databehandler i bedriften

For mer informasjon eller en kopi av den relevante dokumentasjonen, Kontakt Oss.

Ticketmaster-enheter per land

Den behandlingsansvarlige som behandler dataene dine avhenger av hvilket marked du har en konto eller abonnement i. Ticketmaster-familien av selskaper tilbyr også støttetjenester på vegne av hverandre, og fungerer derfor som databehandlere på vegne av den behandlingsansvarlige som du har gitt dataene dine til.

LandSelskapAdresse
AustraliaTicketmaster Australasia Pty LtdLevel 5, 364 Lonsdale Street,Melbourne, Victoria 3000,Australia
New ZealandTicketmaster NZ Ltd34 Shortland Street,Auckland Central, Auckland 1010,New Zealand
AustriaTicketmaster Gmbh Niederlassung Wien (Austrian Branch)Alser Str. 21/9, A- 1080 Wien,Austria
BelgiumTicketmaster Belgium N.V.Esplanade 1 box 33,1020 Brussels, Belgium
BrazilTicketmaster Brasil Ltda. / CNPJ No. 42.789.521/0001-10Avenida Nova Independencia, 87
ChileTicketmaster Chile SpACalle Benjamin Nº 2935, Office 802, commune of Las Condes,Santiago
Czech RepublicTicketmaster Česká republika, a.s.Jungmannova 26/15, Nové Město Praha 1, 110 00, Czech Republic
DenmarkTicketmaster Danmark A/SGammel Kongevej 60,5th, 1850 Frederiksberg C,Denmark
FinlandTicketmaster Suomi OyKeskuskatu 6, 00100 Helsinki,Finland
FranceTicketnetChallenge 92, 101 av. François Arago, 92017 Nanterre
GreeceTicketmaster Hellas S.A.26 Vouliagmenis Avenue,Glyfada, 166 75 Athens,Greece
GermanyTicketmaster GmbHSpree-Forum, Alt-Moabit 60, 10555 Berlin (Tiergarten),Germany
CyprusTickethour (Cyprus) LimitedGiannou Kranidioti 10,Nice Day House,6th Floor, Flat/Office 602,1065 Limassol, Cyprus
IrelandTicketline Unlimited Company t/a Ticketmaster2nd floor, College Park House,20 Nassau Street,Dublin 2, D02 VY46
IsraelTicketmaster Israel Ltd.7 Yitzhak Rabin Blvd,Rishon Lezion, Israel
ItalyTicketmaster Italy s.r.l.Via Pietrasanta 14,20141 Milano, Italy
NetherlandsTicketmaster B.V.Regulusweg 5,2516 AC 's-Gravenhage,The Netherlands
NorwayBillettservice ASTorggata 5, 0181 Oslo,Norway
PeruTicketmaster Peru S.A.Calle Bolognesi N° 180, Miraflores, Province and Department of Lima
PolandTicketmaster Poland sp. z o.o.ul. Bukowińska 22b,02-703 Warsaw, Poland
QatarTicketmaster Doha, LLCAl Jaidah Square, Regus Doha Downtown, 63 Airport Road, 1st Floor, Umm Ghuwailina Zone 27,P. O. Box 23289, Doha, Qatar
Saudi ArabiaTicketmaster Arabia Company LLCKing Fahad Road, Al Olaya, P.O. Box 300807, Post Code 12214,Riyadh, Kingdom of Saudi
SpainTicketmaster Spain S.A.U.Paseo San Juan, 104, 6º2ª -Barcelona
SwedenTicketmaster Sverige ABBox 12247, 102 26 Stockholm,Sweden
SwitzerlandTicketmaster Schweiz AGZürichstrasse 125,CH 8600 Dübendorf,Switzerland
United KingdomTicketmaster UK Limited30 St. John Street, London, England, EC1M 4AY
TurkeyBiletix Bilet Dağıtım, Basım ve Ticaret A.Ş.Ayazağa Mah. Azerbaycan Cad.Vadi İstanbul 3B/2-3 Sarıyer –İstanbul,TÜRKİYE
ThailandThaiticketmajor Co.,Ltd 3199 Maleenont Tower, 27th Floor Rama 4 Road, Khlong Tan Subdistrict, Khlong Toei District Bangkok, 10110 Thailand
UAETicketmaster Middle East FZ-LLCUnit 304-305, Block C, Office Park Building, Dubai Internet City, PO Box 502729, Dubai,UAE
South AfricaTicketmaster South Africa Proprietary Limited6th floor, Earlgo Building, 2 Park Road, Gardens, Cape Town, South Africa 8001
MexicoTicketmaster New Ventures S. de R.L. de C.V.Independencia No. 90, Colonia Centro Area 5, Alcaldía Cuauhtémoc, CP 06050, Mexico City
SingaporeTicketmaster-Singapore Pte. Ltd.The Adelphi, 1 Coleman Street, 10-10, Postal 179803
TaiwanTixcraft Inc.10F., NO.270, SEC. 3, Nanjing E.Road., Songshan DIST., Taipei City,10551, Taiwan (R.O.C.)
CanadaTicketmaster Canada Holdings ULC1 Blue Jays Way, Suite 3900 Toronto, ON M5V 1J3, Canada
United StatesTicketmaster L.L.C9348 Civic Center Drive, Beverly Hills, California 90210, USA